پیام رسان واتساپ در بیشتر کشورها، از جمله ایران، بسیار محبوب و پر استفاده است و به عنوان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های پیام‌رسانی در جهان شناخته می‌شود.

محبوبیت واتساپ در ایران تا پیش از فیلترینگ گسترده به دلیل دسترسی آسان به آن بود و هم اکنون نیز علی رغم محدودیت های اعمال شده جزو محبوب ترین پیام رسان ها است.

از دیگر مزایای این برنامه سادگی در استفاده، پشتیبانی از انواع فرمت‌های پیام، ارسال و دریافت فایل‌های بزرگ، تماس تصویری و صوتی، است.

این مزایای بیشمار شرکت ها را ترغیب به استفاده از واتساپ به عنوان یک رسانه کرده است. اما محدودیت های بسیاری که توسط واتساپ برای جلوگیری از ارسال اسپم اعمال می شود مانع بزرگی برای استفاده از واتساپ به عنوان یک رسانه محسوب می شود.

ارسال پیام انبوه در واتساپ مشکلاتی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به محدودیت تعداد پیام‌های ارسالی در یک روز، محدودیت تعداد گیرندگان هر پیام، تشخیص پیام‌ها به عنوان اسپم و… اشاره کرد. در حال حاضر محدودیت تعداد پیام‌های ارسالی در واتساپ برابر با ۵۰۰ پیام در یک روز است و هر پیام می‌تواند به حداکثر ۲۵ نفر از مخاطبان ارسال شود. علاوه بر این، واتساپ در صورت تشخیص پیام‌های اسپم، ممکن است به صورت خودکار خط کاربر را مسدود کند و در این زمینه بسیار هوشمند و حساس عمل می کند.

در صورتی که از یک شماره تلفن برای ارسال پیام‌های انبوه استفاده شود، احتمال مسدود شدن خط افزایش می‌یابد. به همین دلیل باید از شماره‌های مختلف برای ارسال پیام‌های انبوه استفاده شود و همچنین تعداد پیام‌های ارسالی در یک روز را کنترل کرده و از ارسال پیام‌های اسپم و نامناسب خودداری شود.

همچنین باید به این نکته توجه داشت که ارسال پیام‌های انبوه به دلیل محدودیت‌هایی که در واتساپ وجود دارد، به طور کلی یک فرایند پیچیده است و بهتر است از پلتفرم‌های ارسال پیام انبوه معتبر استفاده کنید.

 

ارسال پیام انبوه در واتساپ با وب انگیج

با وب انگیج شما می توانید با استفاده از پنل ارسال انبوه پیام در واتساپ، به صورت اتوماسیونی پیام های متنی، تصویری، ویدئویی و صوتی را به مخاطبان خود ارسال کنید. این ابزار به شما این امکان را می دهد تا با کمک شماره تلفن های موجود در دفترچه تلفن خود، به مخاطبان خود در واتساپ پیام ارسال کنید.

WebEngage، ابزارهای مختلفی را در حوزه مارکتینگ اتومیشن یا اتوماسیون بازاریابی ارائه می دهد که یکی از این ابزارها ارسال پیام انبوه در واتساپ است و شما می توانید از این ابزار برای ارسال پیام به مخاطبان خود استفاده کنید.

استفاده از خدمات وب انگیج ، به شما این امکان را می دهد تا با کمک ویژگی های بی نظیر آن، به راحتی و بر اساس تاریخچه فعالیت های مشتری، و شیوه های تعاملی که مشتری با کسب و کار دارد به صورت اتوماتیک با مشتریان خود در ارتباط باشید.

پنل ارسال پیام انبوه واتساپ Webengage، یکی از قابلیت های موجود در این پلتفرم ارتباط با مشتری است که به کاربران این ابزار این امکان را می دهد تا پیام های متنی، تصویری، ویدئویی و صوتی را به صورت اتوماتیک به مخاطبان خود در واتساپ ارسال کنند.

برای استفاده از پنل ارسال پیام انبوه واتساپ باید:

  1. ابتدا باید با استفاده از ایمیل و رمز عبور خود، وارد حساب کاربری خود در وب انگیج شوید.
  2. در ادامه، باید شماره تلفن موردنظر خود را به عنوان شماره واتساپ کسب و کار خود، به پنل اضافه کنید و آن را تایید کنید.
  3. سپس، باید یک کمپین جدید برای ارسال پیام ایجاد کنید و از بین گزینه های موجود، ویژگی ارسال پیام به واتساپ را انتخاب کنید.
  4. در این مرحله، می توانید پیام مورد نظر خود را تنظیم کنید، فایل های تصویری، ویدئویی و صوتی را اضافه کنید و گزینه های مربوط به زمانبندی ارسال پیام را تنظیم کنید.
  5. در نهایت، می توانید فهرست مخاطبان خود را برای ارسال پیام انتخاب کنید، آنها را در گروه های مشخصی تقسیم کنید و پس از آن، کمپین خود را برای ارسال شروع کنید.
 

ارتباطات خود را به بهترین نحو ممکن شخصی سازی کنید تا یک ارتباط انسانی از سوی اپراتور به نظر بیاید.

پیام های WhatsApp را با داده های خود غنی کنید. داده‌ها  را از WebEngage CDP، CRM یا هر منبع دیگری برای شخصی‌سازی پیام‌های خود استفاده کنید و پیام های متنی را بر اساس اقدامات کاربر ارسال کنید.

کاربر محصولی را به سبد خرید اضافه کرده است که پرداخت نشده؟ ارسال یک پیام یادآوری پرداخت در واتس اپ!

ملاحظات واتساپ در ارسال پیام

فیس بوک دستورالعمل های سختگیرانه ای برای بازاریابی در واتس اپ دارد. با انجام این مراحل می توانید بدون وقفه از WhatsApp از طریق WebEngage استفاده کنید.
 
مرحله 1: اکانت تجاری واتس اپ را تایید کنید: اولین قدم ایجاد یک حساب تجاری و ارسال آن به فیس بوک برای تایید است.  توصیه می کنیم از شماره تلفن منحصری برای حساب تجاری واتس اپ خود استفاده کنید و این نکات را مدنظر قرار دهید:
  • شماره تلفن باید متعلق به شما باشد، ترجیحاً با آدرس کسب و کار شما ثبت شده باشد و باید شامل کد کشور باشد. نمی توان از آن برای حساب واتس اپ دیگری استفاده کرد. 
  • شماره تلفن ها را می توان به راحتی از یک WSP به دیگری منتقل کرد. با این حال، پس از تأیید حساب تجاری شما، شماره تلفن قابل تغییر نیست.
 برای فعال سازی باید بتوانید یک تماس/پیامک روی شماره دریافت کنید. شماره تلفن هایی که سرویس تلفن گویا دارند قابل استفاده نیستند مگر اینکه بتوان تلفن گویا را برای دریافت کد فعال سازی غیرفعال کرد.
 
برای جلوگیری از هرزنامه های بازاریابی، واتساپ تهیه لیست سفید را برای هر پیامی که می خواهید برای کاربران خود ارسال کنید اجباری کرده است. بازاریابی به شکل تبلیغاتی محدود شده است و تمرکز اصلی باید بر روی ارائه پشتیبانی به مشتری و به‌روزرسانی‌های کسب و کار باشد.
 
بنابراین، ما به شدت توصیه می‌کنیم که کمپین‌های واتس‌اپ را به به‌روزرسانی‌های حساب کاربر، قرار ملاقات، پرداخت، به‌روزرسانی‌ حساب مالی فرد، به‌روزرسانی‌های رزرو، ارسال بسته های پستی و ارائه راهکار محدود کنید.
پیام‌هایی که حاوی هر یک از موارد زیر هستند احتمال بالایی برای رد شدن از سوی واتساپ دارند:
    • تخفیف ها، تبلیغات، آفرها و پیشنهادات محصول.
    • نظرسنجی، نقد و بررسی محصول/خدمات، و درخواست امتیازدهی.
    • فایل های رسانه ای (فیلم ها و تصاویر).

می توانید الگوهای پیام را مستقیماً به فیس بوک یا در داشبورد WSP خود برای تأیید ارسال کنید. پس از تایید، این الگوها را در داشبورد WebEngage خود آپلود کنید تا کمپین های WhatsApp ایجاد کنید.

گزارش کمپین

کارایی و عملکرد پیام‌های WhatsApp خود را با استفاده از گزارش‌های تحلیلی و داشبوردهای گرافیکی، به صورت در لحظه بررسی کنید.

ارسال پیام در واتساپ

همین حالا سفارش بدید!

برای ارتباط با ما و کسب اطلاعات بیشتر جهت استفاده از خدمات وب انگیج از طریق فرم روبرو و یا دکمه واتساپ در پایین صفحه با ما در ارتباط باشید.