اتوماسیون بازاریابی وب انگیج

اتوماسیون بازاریابی یا مارکتینگ اتومیشن به استفاده از پلتفرم‌ها و فناوری‌های نرم‌افزاری اشاره دارد که امور تکراری بازاریابی را به منظور ساده‌سازی و بهینه‌سازی فرآیند تولید و پرورش سرنخ‌ها و همچنین مدیریت روابط با مشتری، خودکار می‌کنند.

اتوماسیون بازاریابی به کسب و کارها اجازه می دهد تا رفتار و تعاملات مشتری را با ارتباطات شخصی و هدفمند در کانال های مختلف مانند ایمیل، رسانه های اجتماعی و وب سایت ردیابی، تجزیه و تحلیل و پاسخ دهند تا پیام مناسب را در زمان مناسب به فرد مناسب ارائه دهند.

پلتفرم‌های مارکتینگ اتومیشن ویژگی‌هایی مانند امتیازدهی به سرنخ، پرورش سرنخ، بازاریابی ایمیلی، مدیریت رسانه‌های اجتماعی، ایجاد صفحه فرود و تجزیه و تحلیل را ارائه می‌دهند که به کمک این ابزارها کسب‌وکارها می توانند تلاش‌های بازاریابی خود را خودکار کنند و اثربخشی و کارایی خود را بهبود بخشند.

در ادامه با دیجیتال فلای به عنوان پارتنر و نماینده رسمی وب انگیج همراه شوید تا با سرویس های مختلف و جذاب وب انگیج آشنا شوید.

آشنایی با سرویس های اتوماسیون بازاریابی Webengage

WebEngage چیست؟ وب انگیج یک پلت فرم تعامل با مشتری است که مجموعه ای از ابزارهای اتوماسیون بازاریابی را ارائه می دهد که برای کمک به کسب و کارها در شخصی سازی ارتباطات بازاریابی و تعامل با مشتریان در چندین کانال طراحی شده است.

این شرکت در سال 2011 تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در بمبئی، هند و دارای دفاتری در ایالات متحده و سنگاپور است. در حال حاضر WebEngage به بیش از 1500 شرکت در صنایع مختلف از جمله تجارت الکترونیک، گردشگری، امور مالی و مراقبت های بهداشتی خدمات ارائه می دهد.

پلتفرم WebEngage طیف وسیعی از ابزارها را ارائه می‌کند، از جمله بازاریابی ایمیلی، پوش نوتیفیکیشن موبایل، پیام‌های درون برنامه، ارسال پیامک و SMS، ارسال پیام انبوه در واتساپ، پوش نوتیفیکیشن وب و تجزیه و تحلیل کاربران. این پلتفرم همچنین قابلیت‌های هدف‌گیری و بخش‌بندی پیشرفته‌ای را ارائه می‌دهد که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد پیام‌های شخصی و مرتبط را بر اساس رفتار، ترجیحات و علایقشان به مشتریان خود ارائه دهند.

پلتفرم WebEngage بیش از همه به دلیل سهولت استفاده و انعطاف‌پذیری خود شناخته شده است و به کسب‌وکارها در هر اندازه‌ای امکان می‌دهد تا کمپین‌های پیچیده تعامل با مشتری را بدون نیاز به تخصص فنی ایجاد و پیاده‌سازی کنند. علاوه بر این، این پلتفرم قابلیت‌های گزارش‌دهی و تحلیلی قوی را ارائه می‌کند که به کسب‌وکارها امکان می‌دهد اثربخشی کمپین‌های خود را اندازه‌گیری کنند و با استفاده از این اطلاعات برای بهبود استراتژی‌های بازاریابی تصمیم گیری کنند.

راه‌حل های Webengae برای اتوماسیون بازاریابی

همانطور که اشاره شد WebEngage طیف وسیعی از خدمات را ارائه می دهد که به کسب و کارها کمک می کند تا با مشتریان خود در کانال های مختلف تعامل داشته باشند و کمپین های بازاریابی خود را بهینه کنند. برخی از خدمات کلیدی ارائه شده توسط WebEngage عبارتند از:

اتوماسیون بازاریابی: ابزارهای اتوماسیون بازاریابی WebEngage به کسب و کارها کمک می کند تا جریان کار بازاریابی خود را ساده کرده و وظایف تکراری مانند پرورش لید (lead nurturing) ، کمپین های ایمیل و ورود کاربر (user onboarding) را به طور خودکار انجام دهند.

تعامل با مشتری: پلتفرم WebEngage به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا با مشتریان خود در کانال‌های مختلف مانند ایمیل، پوش نوتیفیکیشن تلفن همراه، پیام‌های درون‌برنامه، پیامک، پوش نوتیفیکیشن وب و موارد دیگر تعامل داشته باشند.

وب انگیج برای یکپارچه سازی داده هایی که از مشتریان دارد از یک پلتفرم داده‌های مشتری یا CDP قدرتمند استفاده می کند که می تواند داده‌ها را از منابع و بانکهای اطلاعاتی مختلف مانند سرویس دهنده ایمیل، پیامک، داده های CRM جمع آوری نموده و یکپارچه کند. در این CDP اطلاعات هر فرد شامل ایمیل، تلفن، شماره تماس واتساپ، اطلاعات خرید و … در پروفایل وی ذخیره می شود. 

تجزیه و تحلیل کاربر: WebEngage با تجزیه و تحلیل دقیق کاربر به کسب و کارها کمک می کند رفتار و ترجیحات مشتریان خود را درک کنند. که شامل داده‌های مربوط به تعامل کاربر، حفظ، ریزش و غیره است.

بخش بندی بازار یا سگمنتیشن: بخش بندی بازار گامی مهم در اجرای هدفمند کمپین‌های بازاریابی است. ساده ترین نوع بخش ‌بندی بازار تفکیک مشتریان براساس سن یا جنسیت است. اما بخش بندی بازار یا سگمنتیشن لحظه ‌ای در وب انگیج به این موارد ختم نمی شود و بسته به اقدام کاربر می توان شرایط مختلفی را برای تقسیم بندی در نظر گرفت. به عنوان مثال می توان افرادی که در 3 ماه اخیر گوشی آیفون سفارش داده اند را برای ارسال پیام پیشنهاد محصولی چون ایرپاد سگمنت کرد.  

شخصی‌سازی: پلتفرم WebEngage قابلیت‌های هدف‌گیری و بخش‌بندی پیشرفته‌ای را ارائه می‌دهد که کسب‌وکارها را قادر می‌سازد پیام‌های شخصی و مرتبط را بر اساس رفتار، ترجیحات و علایق به مشتریان خود ارائه دهند. انواع دیگر شخصی‌سازی در وب انگیج شامل: 

می باشد که می توان برای هر کاربر اپلیکیشن و یا وبسایت با توجه علایق و ترجیحات وی، محصولات مناسب او را نمایش داد. 

گزارش و تجزیه و تحلیل: ابزارهای گزارش دهی و تجزیه و تحلیل WebEngage اطلاعاتی را درلحظه در مورد عملکرد کمپین های بازاریابی خود در اختیار کسب و کارها قرار می دهد و آنها را قادر می سازد تا اثربخشی تلاش های خود را بسنجند.

تجزیه و تحلیل لحظه ای محصولات و درآمد به بازاریابان این امکان را می دهد که محصولات و جریان درآمد خود را زیر نظر بگیرند و کمپین های خود را بهینه کنند. با بهینه کردن کمپین می توانند به نرخ تبدیل بالاتری برسند و اثربخش فعالیتهای بازاریابی را دوچندان کنند.

سازماندهی کمپین: یکی از ویژگی‌های شگفت انگیز وب انگیج سازماندهی کمپین است که در آن به طور متمرکز می توان در کانال‌های بازاریابی مختلف مثل ایمیل، پوش موبایل و پوش وب، پیامک و … کمپین‌ها را تعریف و مدیریت کرد. مدیریت چند کاناله و ابزار طراحی سفر مشتری از جمله امکانات وب انگیج برای سازماندهی کمپین است. 

 به طور کلی، خدمات WebEngage برای کمک به کسب‌وکارها طراحی شده‌اند تا کمپین‌های بازاریابی جذاب، شخصی‌شده و مؤثری را ایجاد کنند که باعث جذب، حفظ و وفاداری مشتری می‌شود.

با کاربران خود در کانال های مختلف ارتباط برقرار کنید.

سرویس های وب انگیج

سرویس های وب انگیج شامل چیست؟

    • ایمیل مارکتینگ
    • بازاریابی پیامکی
    • تعامل از طریق واتساپ
    • پوش وب 
    • پوش موبایل
    • ریتارگتینگ فیسبوک
    • ریتارگتینگ گوگل

قیمت webengage و نحوه قیمت گذاری پلن ها

در وب انگیج به غیر از هزینه راه اندازی اولیه که بین هزار تا دو هزار دلار است و تنها یکبار پرداخت می شود؛ پلن های مختلفی با توجه به تعداد کاربر فعال ماهانه تعریف شده است.

به صورت پیش فرض، قیمت پلن ها برای ۲۰ ایونت به ازای هر کاربر در ماه هست. چنانچه بیشتر از ۲۰ ایونت مدنظر باشد قیمت افزایش پیدا می‌کند.

همچنین پروپوزال قیمت گذاری براساس بازه اعلام میشود. تا چنانچه شما رشدی را در کوتاه مدت تجربه کردید یا کمپینی اجرا شد که کاربر فعال ماهانه افرایش موقتی یافت، قیمت سرویس تغییر نکند.

قراردادهای وب انگیج حداقل یکساله است. 2 ماه پیش از اتمام قرارداد فرصت دارید تا در صورت عدم تمایل به تمدید قرارداد، اعلام کنید. در غیر اینصورت به طور خودکار تمدید می شود.  

در قراردادهای Webengage  بازه های مشخصی از تعداد کاربر فعال ماهانه به عنوان شاخص قیمت گذاری در نظر گرفته می شود که به آنها در اصطلاح slab  گفته می شود.

Monthly Event Volumes (20x)

Monthly Active Users (MAUS)

MAU Slab Options

20MN

Up to 1MN

1

30MN

1MN -1.5 MN

2

40MN

1.5 MN -2 MN

3

 

ضمنا توجه داشته باشید که:

  • محدودیتی در تعداد کمپین ها، نوتیفیکیشن ها و جرنی ها وجود ندارد.
  • کانال های ارتباطی در نظر گرفته شده شامل: پوش موبایل و پوش درون برنامه، ایمیل و پیامک است.
  • پس از امضا Terms & condition، فرآیند پیاده سازی شروع میشود این فرآیند 4 طول میکشد.

در این مدت تیم دیجیتال فلای در کنار شماست تا از کیفیت فرآیندها و پیاده سازی کاملا اطمینان حاصل کند و چنانچه مساله یا موضوعی باشد آن را برطرف کند.

شرکت های ایرانی که از خدمات وب انگیج استفاده کرده اند

اسنپ: اسنپ از اتوماسیون بازاریابی وب انگیج برای بهبود تعامل و حفظ مشتری خود استفاده کرد. با ایجاد کمپین های شخصی و به موقع، اسنپ توانست حفظ کاربر را 25 درصد افزایش دهد و رزرو هفتگی را 20 درصد افزایش دهد.

مستربلیط: از اتوماسیون بازاریابی webengage برای بهبود تجربه مشتری و افزایش درآمد استفاده کرد. با استفاده از داده‌های مشتری برای ایجاد کمپین‌های هدفمند، مستربلیط توانست نرخ تبدیل را 35 درصد افزایش دهد و 20 درصد افزایش درآمد داشته باشد.

زرین پال: درگاه پرداخت آنلاین ایرانی، از اتوماسیون بازاریابی وب انگیج برای بهبود تعامل با مشتری و کاهش ریزش استفاده کرد. زرین پال با ایجاد کمپین های شخصی سازی شده بر اساس رفتار و ترجیحات مشتری، توانست تعامل مشتری را تا 40 درصد افزایش دهد و 25 درصد از ریزش مشتری را کاهش دهد.

دیجی کالا: از اتوماسیون بازاریابی وب انگیج برای بهبود تجربه مشتری و افزایش درآمد استفاده کرد. با ایجاد کمپین های هدفمند بر اساس داده ها و رفتار مشتری، دیجی کالا توانست نرخ تبدیل را 30 درصد افزایش دهد و 20 درصد افزایش درآمد داشته باشد.

کافه بازار: از اتوماسیون بازاریابی برای بهبود تعامل و حفظ کاربران خود استفاده کرد. کافه بازار با ایجاد کمپین های شخصی سازی شده بر اساس رفتار و ترجیحات کاربر، توانست تعامل کاربران را 25 درصد افزایش دهد و 20 درصد کاهش نرخ را کاهش دهد.

 

 

شرکت های خارجی که از خدمات وب انگیج استفاده کرده اند

Grofers: یک سرویس تحویل خواربار آنلاین  است که از WebEngage برای بهبود تعامل و حفظ مشتری خود استفاده کرد. با ایجاد کمپین های هدفمند بر اساس رفتار و ترجیحات مشتری، Grofers شاهد افزایش 32 درصدی در تعامل با مشتری و افزایش 16 درصدی در تکرار خرید بود.

Goibibo: یک سایت رزرو سفر است که از WebEngage برای شخصی سازی کمپین های ایمیلی و بهبود تجربه مشتری خود استفاده کرد. با استفاده از داده ها و رفتار مشتری، Goibibo شاهد افزایش 4 برابری در نرخ کلیک ایمیل و افزایش 35 درصدی درآمد حاصل از کمپین های ایمیل بود.

Airtel: ارائه‌دهنده پیشرو مخابراتی است که از WebEngage برای بهبود ارتباطات با مشتری و کاهش ریزش استفاده کرد. با ایجاد کمپین های شخصی و به موقع، ایرتل شاهد کاهش 30 درصدی ریزش مشتری و افزایش 3 برابری در تعامل با مشتری بود.

Dream11: یک پلتفرم ورزشی فانتزی است که از WebEngage برای بهبود تعامل و حفظ مشتری خود استفاده کرد. با استفاده از داده های مشتری برای ایجاد کمپین های هدفمند، Dream11 شاهد افزایش 22 درصدی در تعامل کاربر و افزایش 3 برابری در خریدهای تکراری بود.

TATA CLiQ: یک بازار آنلاین است که از WebEngage برای شخصی سازی تجربه مشتری و افزایش درآمد استفاده می کند. با ایجاد کمپین های هدفمند بر اساس رفتار و ترجیحات مشتری، TATA CLiQ شاهد افزایش 15 درصدی در تبدیل و افزایش 25 درصدی درآمد بود.

دیجیتال فلای پارتنر و نماینده رسمی Wenengage

در ایران به دلیل تحریم ها استفاده از خدمات شرکت هایی مانند Webengage با پیچیدگی ها و دشواری هایی روبرو است. ما به عنوان پارتنر رسمی وب انگیج این مسیر ار تسهیل کرده ایم. از جمله ویژگی ها و خدمات دیجیتال فلای می توان به :

    • دریافت آفرهای ویژه از وب انگیج

    • پشتیبانی غیرفنی و ارتباط راحت تر

    • دریافت بونس های بیشتر

    • اشتراک گذاری تجارب مشتریان

    • ارائه فاکتور رسمی در ایران

    • انجام تراکنش های مالی

اشاره کرد. اگر نمی دانید از کجا باید شروع کنید ما در این مسیر همراه شما هستیم. کافیست با کارشناسان ما تماس بگیرید و یا فرم زیر را پر کنید.

مارکتینگ اتومیشن