مقالات وبلاگ

clv چیست و چگونه محاسبه می شود

ارزش طول عمر مشتری CLV چیست و چگونه محاسبه می شود؟

ارزش طول عمر مشتری، همچنین به عنوان ارزش مشتری شناخته می شود و کل درآمدی است که یک شرکت انتظار دارد در طول عمر رابطه خود با یک مشتری واحد کسب کند. این معیار برای هر کسب و کاری مهم است و می تواند در موارد زیر به کسب و کار کمک کند: افزایش وفاداری…

مشاهده مطلب
مدل RFM

مدل RFM چیست و تقسیم بندی مشتریان بر اساس مدل RFM چگونه است؟

RFM مخفف سه کلمه به معنی آخرین خرید Recency، تعداد دفعات خرید Frequency و ارزش مالی خرید  Monetary Value است و یک تکنیک تحلیل بازاریابی است که برای شناسایی و تقسیم بندی مشتریان بر اساس رفتار خرید آنها استفاده می شود. این روش به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا بخش‌های مختلف مشتریان را به طور موثرتری…

مشاهده مطلب
بازاریابی موتور جستجو یا SEM چیست؟

بازاریابی موتور جستجو (SEM) چیست؟

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) یک روش تبلیغاتی است که به کسب و کارها کمک می کند تا در نتایج جستجو قرار بگیرند. همانند بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)، بازاریابی موتورهای جستجو کمک می کند تا نحوه رتبه بندی محتوا توسط موتورهای جستجو را بهبود بخشند. SEM به شرکت ها کمک می کند تا محصولات و…

مشاهده مطلب
گوش دادن به شبکه های اجتماعی یا سوشال لیسنینگ چیست؟

گوش دادن به شبکه های اجتماعی یا سوشال لیسنینگ چیست؟

گوش دادن به شبکه های اجتماعی یا سوشال لیسنینگ، در واقع نظارت بر رسانه های اجتماعی برای ذکر نام برند، برند رقبا و کلمات کلیدی مرتبط است. گوش دادن اجتماعی که به آن گوش دادن به رسانه های اجتماعی نیز گفته می شود، فرآیند تجزیه و تحلیل مکالمات آنلاین در مورد برند شما و صنعت…

مشاهده مطلب
قصه گویی در بازاریابی چیست؟

داستان سرایی یا قصه گویی در بازاریابی چیست؟

داستان سرایی در بازاریابی یک تکنیک قدرتمند است که شامل استفاده از روایت ها برای انتقال پیام، ارزش ها و هویت یک برند می شود. داستان سرایی به جای ارائه حقایق یا ویژگی‌ها، مخاطب را از نظر احساسی درگیر می‌کند و پیام را در ذهن به یاد ماندنی‌تر می‌کند.  چرا داستان سرایی در بازاریابی ضروری…

مشاهده مطلب
بازاریابی عملکرد چیست؟

پرفورمنس مارکتینگ یا بازاریابی عملکردی چیست؟

بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ انواع مختلفی دارد که کانال ها و قابلیت های هر کدام هر روز در حال افزایش است. بازاریابی عملکرد یکی از استراتژی های بازاریابی دیجیتال است که مبتنی بر نتایج است. در بازاریابی عملکرد، تبلیغ‌کنندگان تنها زمانی هزینه را پرداخت می‌کنند که اقدامات خاصی انجام شود. به عنوان مثال، هنگامی…

مشاهده مطلب