مکان شما:

کاربرد پوش وبسایت در اتوماسیون بازاریابی

پوش وبسایت، ابزاری قدرتمند در بازاریابی است که به صاحبان وبسایت اجازه می دهد تا با مخاطبان خود حتی زمانی که در وبسایت نیستند، تعامل داشته باشند. این اعلان‌ها مستقیماً به دسکتاپ یا دستگاه تلفن همراه کاربر ارسال می‌شوند و به‌روزرسانی‌ها و اطلاعات را درلحظه ارائه می‌کنند.

پوش وب یکی از کانال‌های بازاریابی است که می توان در اتوماسیون بازاریابی از آن استفاده کرد.

پوش نوتیفیکیشن‌های وبسایت، پیام‌های کوتاهی هستند که مشابه نوتیفیکیشن‌های برنامه‌های تلفن همراه در گوشی کاربر ظاهر می‌شوند. این اعلان‌ها به گونه ای طراحی شده اند که توجه کاربر را جلب کنند و آنها را تشویق به انجام اقدام یا بازدید مجدد از سایت کنند. برخلاف بازاریابی ایمیلی، کاربران برای دریافت اعلان‌های پوش نیازی به ارائه چیزی مثل آدرس ایمیل خود ندارند و تنها نیاز است که به وبسایت اجازه ارسال پوش داده شود.

پوش وبسایت

این اعلام رضایت معمولاً زمانی درخواست می شود که کاربر برای اولین بار از سایت بازدید می کند. این درخواست معمولاً به‌عنوان یک پاپ‌آپ ایجاد شده توسط مرورگر در گوشه بالای سایت ظاهر می‌شود و کاربران می‌توانند اعلان‌ها را بپذیرند یا رد کنند.

مزایای پوش وبسایت در مارکتینگ اتومیشن

ارتباطات درلحظه: بازاریابان می‌توانند اطلاعات مهم را فوراً به کاربران ارائه دهند که این موضوع، پوش را راهی موثر برای اعلام فروش فوری، پیشنهادات با زمان محدود یا اخبار فوری می‌سازد.

افزایش تعامل: اعلان‌های وبسایت در مقایسه با بازاریابی ایمیلی، نرخ کلیک بالاتری دارند. از آنجایی که مستقیماً روی صفحه نمایش کاربر ظاهر می شوند، شانس بیشتری برای جلب توجه کاربر دارند.

شخصی‌سازی: بازاریابان می‌توانند مخاطبان خود را تقسیم‌بندی کنند و اعلان‌های شخصی‌سازی‌شده را بر اساس رفتار کاربر، اولویت‌ها یا مکان ارسال کنند، که منجر به تعامل و نرخ تبدیل بالاتر می‌شود.

تعامل مجدد: اعلان‌های پوش ابزاری عالی برای جذب مجدد کاربرانی است که مدتی است از وب‌سایت بازدید نکرده‌اند. یادآوری سبد خرید رها شده و ارائه پیشنهاد با محتوای شخصی‌سازی‌‌شده نمونه‌هایی از نحوه استفاده از آنها برای بازگرداندن کاربران به سایت هستند.

دسترسی در دستگاه‌های مختلف: اعلان‌های وبسایت هم در دستگاه‌های دسکتاپ و هم در دستگاه‌های تلفن همراه ارسال می‌شوند.

کاربرد پوش وبسایت در اتوماسیون بازاریابی

استفاده از پوش وبسایت در طراحی سفر مشتری در مارکتینگ اتومیشن بسیار رایج است. فرض کنید کاربر محصولی را مشاهده نموده و آن را در سبد خرید خود می گذارد. از روی رفتار کاربران قبلی می توانید به تخمینی از زمان لازم برای انجام فرآیند خرید برسید و در صورتیکه کاربر اقدام به خرید کالا نکرد، برای وی پوش بفرستید. اگر اتوماسیون بازاریابی نباشد، انجام چنین کاری به صورت دستی امری محال به نظر می آید و نیاز به صرف وقت و انرژی بسیار است. نمونه های دیگری از کاربرد پوش وبسایت را در اتوماسیون بازاریابی در ادامه می خوانید:

بازدیدکنندگان وب سایت را دوباره جذب کنید. از اعلان‌های پوش می‌توان برای ارسال یادآوری به بازدیدکنندگان وب‌سایت در مورد سبد خرید رها شده یا اعلام شارژ مجدد موجودی کالا استفاده کرد. این امر می تواند به افزایش نرخ تبدیل و افزایش فروش کمک کند.

محتوای جدید را تبلیغ کنید. از اعلان‌های پوش می‌توان برای تبلیغ پست‌های وبلاگ، مقالات، محصولات یا سایر محتواهای جدید در وب‌سایت شما استفاده کرد.

پیشنهادات ویژه را اعلام کنید. از اعلان‌های پوش می‌توان برای اعلام پیشنهادات، تخفیف‌ها یا تبلیغات ویژه استفاده کرد.

تجربه مشتری را شخصی‌سازی کنید. اعلان‌های پوش را می‌توان برای هر گیرنده پیام شخصی‌سازی کرد. این امر می تواند به افزایش تعامل کمک کند و باعث شود مشتریان شما احساس کنند که مستقیماً با آنها صحبت می کنید. اضافه کردن نام فرد و ارائه تخفیف برای محصولی که در سبدخرید کاربر رها شده است، نمونه ای از آن است.

اعلان‌های وب در اتوماسیون بازاریابی می‌توانند به صورت خودکار در زمان‌های خاص، بر اساس اقدامات خاص کاربر، یا در پاسخ به محرک‌های خاص ارسال شوند. این اتومیشن به شما این امکان را می دهد تا کمپین های بازاریابی بسیار هدفمند و موثر ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر

مطالب منتخب

آخرین مطالب وبلاگ