مکان شما:
گوش دادن به شبکه های اجتماعی یا سوشال لیسنینگ چیست؟

گوش دادن به شبکه های اجتماعی یا سوشال لیسنینگ چیست؟

گوش دادن به شبکه های اجتماعی یا سوشال لیسنینگ، در واقع نظارت بر رسانه های اجتماعی برای ذکر نام برند، برند رقبا و کلمات کلیدی مرتبط است.

گوش دادن اجتماعی که به آن گوش دادن به رسانه های اجتماعی نیز گفته می شود، فرآیند تجزیه و تحلیل مکالمات آنلاین در مورد برند شما و صنعت شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان است.

سوشال لیسنینگ، شامل نظارت بر کانال های رسانه های اجتماعی است و برای اطلاع از اینکه مخاطبان شما از برند شما نام می برند یا چه بازخوردی ارائه می دهند. درواقع گوش دادن اجتماعی را به عنوان گوش دادن فعالانه به مشتریان در مقیاس و انجام تجزیه و تحلیل احساسات آنها برای بهبود فعالیت های بازاریابی خود در نظر بگیرید.

این امر به کسب و کارها اجازه می دهد تا اطلاعات مرتبط را جمع آوری کنند، احساسات مشتری را درک کنند، روندهای صنعت را شناسایی کنند و با مخاطبان خود در تعامل باشند. 

گوش دادن به رسانه های اجتماعی فراتر از نظارت است و شامل تجزیه و تحلیل داده ها برای به دست آوردن بینش و عمل بر اساس فرصت های موجود است. 

سوشال لیسنینگ به شناسایی افراد تأثیرگذار، طرفداران برند، مشتریان بالقوه و همچنین درک نیازها و ترجیحات مشتری کمک می کند.

با اجرای استراتژی‌های گوش دادن به شبکه های اجتماعی، کسب‌وکارها می‌توانند خدمات خود را به مشتریان بهبود بخشند، میزان اعتبار برند را بسنجند و بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده از رسانه‌های اجتماعی تصمیمات آگاهانه بگیرند. 

برخی از مزایای کلیدی گوش دادن به شبکه های اجتماعی شامل درک مشتری و مخاطب، به دست آوردن بینش تجاری و شناسایی روندهای نوظهور درلحظه است. علاوه بر این، ابزارهای مختلف گوش دادن به شبکه های اجتماعی مانند Hootsuite وجود دارد که می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند تا به طور مؤثر رسانه‌های اجتماعی را نظارت و تجزیه و تحلیل کنند.

سوشال لیسنینگ به این سوالات مهم در خصوص کسب و کار پاسخ می دهد:

  • مخاطبان شما در مورد سازمان شما چه احساسی دارند؟
  • آنها در مورد رقبای شما چه احساسی دارند؟
  • آنها در مورد موضوعات مرتبط با محصولات و خدمات شما چه احساسی دارند؟
  • آنها در مورد چه موضوعاتی به صورت آنلاین بحث می کنند یا به آنها علاقه نشان می دهند؟
  • نیازها، خواسته ها و اهداف اصلی آنها چیست؟
  • چالش های مشترکی که مصرف کنندگان تجربه می کنند چیست؟
  • آنها اغلب در پاسخ به یک پست رسانه اجتماعی چه سوالاتی می پرسند؟
  • بهترین راه برای ارتباط با مخاطبان هدف خود در شبکه های اجتماعی چیست؟

گوش دادن اجتماعی علاوه بر درک بهتر مشتریان و مخاطبان هدف و اتخاذ تصمیمات بازاریابی هوشمندانه، مزایای متعددی را به کسب و کار ارائه می دهد، از جمله:

  • جمع آوری داده های صنعت و رقبا، از دیدگاه مخاطبان فعلی و مشتریان بالقوه
  • درک تجربه مشتری از محصولات 
  • توانایی اجتناب از بحران های روابط عمومی یا کاهش آن
  • ایجاد فرصت هایی برای همکاری با سایر برندها یا تأثیرگذاران

چگونه گوش دادن به رسانه های اجتماعی می تواند حمایت مشتری را افزایش دهد؟

 از آنجایی که گوش دادن اجتماعی گفته ها، احساسات، علایق و نظرات مشتریان را در اولویت قرار می دهد، یک استراتژی گوش دادن اجتماعی قوی می تواند به کسب و کارها کمک کند تا محصولاتی را طراحی و به بازار عرضه کنند که واقعاً نیازها و اهداف مشتریان را برآورده کند.

نقش اتوماسیون بازاریابی در سوشال لیسنینگ

اتوماسیون بازاریابی می تواند با ارائه ابزارها و بینش هایی برای نظارت و تجزیه و تحلیل مکالمات رسانه های اجتماعی، به گوش دادن به شبکه های اجتماعی کمک کند. برخی از راه هایی که اتوماسیون بازاریابی می تواند گوش دادن به شبکه های اجتماعی را تقویت کند؛ عبارتند از:

پاسخ‌های خودکار: ابزارهای اتوماسیون بازاریابی می‌توانند به کسب‌وکارها کمک کنند تا به گفتگوها و نظرات رسانه‌های اجتماعی به طور مؤثرتری پاسخ دهند و از تعامل به موقع با مشتریان اطمینان حاصل کنند.

تجزیه و تحلیل احساسات: ابزارهای اتومیشن می توانند احساسات را در مکالمات رسانه های اجتماعی تجزیه و تحلیل کنند و به کسب و کارها اجازه می دهد تا منشن‌های مثبت، منفی یا خنثی را شناسایی کرده و بر اساس آن پاسخ دهند.

ردیابی کلمات کلیدی: ابزارهای اتوماسیون بازاریابی می توانند ذکر کلمات کلیدی خاص مرتبط با نام تجاری، رقبا و صنعت شما را ردیابی کنند و به شما کمک کنند در گفتگوهای مربوطه به روز بمانید.

ادغام با CRM: برخی از ابزارهای اتوماسیون بازاریابی، مانند HubSpot Marketing، می توانند با سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) ادغام شوند و بینشی در مورد سرنخ ها، مشتریان و فرصت های موجود ارائه دهند.

مطلب پیشنهادی: تفاوت نرم افزارهای CRM و مارکتینگ اتومیشن در چیست؟

تجزیه و تحلیل رقبا: ابزارهای اتوماسیون می توانند به کسب و کارها کمک کنند تا حضور رقبای خود را در رسانه های اجتماعی نظارت و تجزیه و تحلیل کنند و به آنها امکان می دهد نقاط قوت و ضعف را شناسایی کرده و استراتژی های خود را بر این اساس تطبیق دهند.

نظارت هم‌زمان: ابزارهای اتوماسیون می‌توانند به‌روزرسانی‌های بی‌درنگ را در مکالمات رسانه‌های اجتماعی ارائه کنند و به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهند که از روندهای صنعت و احساسات مشتریان مطلع شوند.

مقیاس‌پذیری: این ابزارها می‌توانند به کسب‌وکارها کمک کنند تا در مقیاس بزرگتری به گوش دادن به شبکه های اجتماعی بپردازند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا حجم بیشتری از مکالمات رسانه‌های اجتماعی را به طور کارآمدتر نظارت و تجزیه و تحلیل کنند.

با استفاده از ابزارهای اتوماسیون بازاریابی برای سوشال لیسنینگ، کسب‌وکارها می‌توانند بینش‌های ارزشمندی به دست آورند، تعامل با مشتری را بهبود بخشند و بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده از مکالمات رسانه‌های اجتماعی، تصمیمات آگاهانه بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر

مطالب منتخب

آخرین مطالب وبلاگ