اتوماسیون گزارش یا گزارشهای خودکار را میتوان برای عملکرد، بازاریابی، موجودی کالا، تحویل کالا، خرید، امور مالی، حقوق و دستمزد و بسیاری از عملیاتهایی که شرکت برای پیشرفت به آنها تکیه میکند، تولید کرد. اتوماسیون یا اتومیشن ردیابی داده ها را سریع می کند.
یک کسب و کار برای دستیابی به موفقیت، باید تا حد امکان کارآمد باشد و دسترسی فوری به اطلاعات و انواع داده ها برای تصمیم گیری و نظارت بر اثربخشی کمپین ها داشته باشد.
یک سیستم گزارش دهی خودکار اطلاعات دقیق و به روز را در لحظه ارائه می دهد. این قابلیت به شما این امکان را می دهد که بدون نیاز به صرف زمان برای تنظیم گزارش، بدانید در کجا ایستاده اید.
داده ها در لحظه در دسترس هستند و به شکل کاربردی و قابل استفاده ارائه می شوند. این گزارشها همچنین میتواند با گروه خاصی از کارکنان شرکت به اشتراک گذاشته شود یا در دسترس هر کسی که برای انجام موفقیتآمیز کار خود به این اطلاعات نیاز دارد، قرار گیرد.
اتوماسیون گزارش مقرون به صرفه است و می تواند با ارائه به روزترین اطلاعات به شما امکان تصمیم گیری سریع را بدهد. گزارشهای خودکار را میتوان در فضای ابری ذخیره کرد یا در صورت نیاز چاپ کرد و بدون توجه به اینکه کجا هستید؛ به راحتی قابل دسترسی است. با ابزار اتوماسیون گزارش مناسب، نیازی به صرف ساعت ها کار روی تهیه گزارش نیست.
پلتفرم تجزیه و تحلیل محصول و درآمد وب انگیج نمونه ای از ابزارهای اتوماسیون گزارش مناسب است که ردیابی شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI)، تجزیه و تحلیل سگمنت های مشتریان، اندازهگیری اثربخشی کمپینهای بازاریابی، و تولید گزارشها و نمودارهای گرافیکی دقیق را ارائه می دهد.
اتوماسیون گزارش چیست؟
گزارشدهی خودکار شامل جمعآوری و تولید خودکار اطلاعات خاص است که در یک زمانبندی تعیینشده برای یک فرد خاص در دسترس قرار میگیرد.
با اتوماسیون گزارش دهی، کاربر همچنین می تواند گزارش هایی را خارج از زمان های برنامه ریزی شده برای نظارت بر عملیات یک کسب و کار در طول روز ایجاد کند. دسترسی به داده های دقیق و به روز و در لحظه برای هر کسب و کاری ضروری است.
استفاده از نرمافزار اتوماسیون بازاریابی به شما این مزیت را میدهد تا از جنبههای مختلف کسبوکار خود مطلع شوید. ردیابی ایمیل با ارائه اطلاعات ارزشمند در مورد اثربخشی کمپین یا اطلاع از کاهش موجودی با کمک یک سیستم موجودی خودکار نمونه ای از گزارشات مفید اتوماسیون است.
توانایی ردیابی داده ها با استفاده از یک برنامه گردش کار خودکار به شما این امکان را می دهد که به جای نظارت بر کارهای اداری، زمان بیشتری برای تمرکز روی اداره کسب و کار خود داشته باشید.
مزایای خودکار کردن گزارش چیست؟
اتوماسیون گزارش مزایای متعددی دارد که بسیاری از آنها می توانند موجب بهبود تلاش های بازاریابی شوند. در اینجا چند مزیت گزارش دهی خودکار آماده است:
افزایش دقت
نرم افزار اتوماسیون دقت شما را افزایش می دهد. خطای انسانی در بسیاری از کارها از جمله آنهایی که شامل محاسبات پیچیده است، اتفاق می افتد.
با خودکار کردن ردیابی دادهها و استفاده از تجزیه و تحلیل دادهها، گزارشهای شما دقیقتر و بهتر از همیشه سازماندهی میشوند. برنامههای نرمافزاری همچنین میتوانند با کاهش درصد خطا، سریعتر کار کنند. این مزیت به شما این امکان را می دهد که تصمیمی در لحظه و با اطمینان خاطر بگیرید.
ثبات بیشتر
اتوماسیون گزارش اجازه می دهد تا ثبات بیشتری نیز داشته باشد. به جای تولید گزارش در فواصل زمانی متفاوت، می توان گزارش خودکار را در فواصل زمانی دقیق با استفاده از پارامترهای یکسان برای نظارت بر هر جنبه از کسب و کارتان برنامه ریزی کرد.
گزارش های دستی ممکن است بسته به اینکه چه کسی آنها را ایجاد کرده، متفاوت باشد. در حالی که اغلب اوقات داده ها یکسان هستند اما قالب ارائه گزارشات یکسان نیستند.
در مقابل، در گزارش دهی خودکار، هر بار که یک گزارش تهیه می شود از قالب و شیوه یکسانی برای ارائه گزارش استفاده می کند.
دسترسی پیشرفته
اتوماسیون گزارش همچنین امکان دسترسی بیشتر را فراهم می کند. بهجای جمعآوری اطلاعات از چندین منطقه، یک سیستم گزارشدهی خودکار دادهها را جمعآوری و مرتبط میکند تا همه چیز در یک گزارش، راحت قابل دسترسی باشد.
هنگامی که به حجم زیادی از اطلاعات و به سرعت نیاز دارید، یک ابزار گزارش دهی دسترسی به اطلاعات مورد نیاز خود را بدون هیچ گونه تأخیر یا نیاز به جستجو در فایل های مختلف فراهم می کند. در زمانهای برنامهریزیشده، این گزارشهای تجاری در دسترس افرادی قرار میگیرند که به آنها نیاز دارند و انجام تصمیم گیری را برای آنها آسانتر میکند.
صرفه جویی در هزینه
ایجاد گزارش به صورت دستی ممکن است ساعت ها طول بکشد. با گزارشدهی خودکار زمان کمتری را برای فرآیندهای زمانبر صرف میکنید و به شما این امکان را میدهد که روی کارهای مهم دیگر وقت صرف کنید.
یک اتومیشن گزارش، تمام اطلاعات لازم را جمع آوری می کند و گزارشی ایجاد می کند که به راحتی قابل درک است و برای هرکسی که برای دریافت آن انتخاب شده است قابل دسترسی باشد. همچنین میتوانید برنامه ای برای تهیه گزارش ایجاد کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که زمانی را تعیین کنید و برنامه اتوماسیون بقیه موارد را انجام خواهد داد.
تصمیم گیری را تسهیل می کند
بیشتر گزارشهای خودکار به صورت دورهای تهیه میشوند؛ اما ممکن است لازم باشد آمار بهروز شده را در لحظه داشته باشید. یک سیستم خودکار می تواند یک گزارش دقیق و به روز تولید کند و می توان دید در هر لحظه چه اتفاقی در کسب و کار شما می افتد. آمار لحظه ای کمک می کند در لحظه تصمیمی آگاهانه بگیرید.
استفاده از آمار اخیر به معنای کاهش خطا است و به شما نمایش دقیق تری از آنچه رخ می دهد و تأثیر آن بر تجارت شما ارائه می دهد. هنگامی که تصمیمات باید به سرعت و کارآمد اتخاذ شوند، گزارش خودکار بهترین راه برای آگاهی کامل است.
بهره وری بیشتر
نرم افزارهای اتوماسیون بازاریابی که شامل ردیابی ایمیل و برنامه های پیچیده تجزیه و تحلیل داده ها هستند؛ کمک می کند تا بفهمید کدام ابزار بازاریابی موثرتر است. افزایش بهره وری در هر جنبه از کسب و کار شما ضروری است.
برخی از مخاطبان هدف ممکن است به ایمیلها پاسخ ندهند، اما به احتمال زیاد در رسانههای اجتماعی با شما ارتباط برقرار میکنند.
دانستن اینکه کدام نوع بازاریابی برای هر نوع مخاطبی بهتر عمل می کند، بهره وری کلی شما را بهبود می بخشد و درآمد شما را افزایش می دهد. گزارش های خودکار تولید شده برای هر فعالیت بازاریابی، تمام داده های مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهد.